امروز:27 July, 2024

5 نکته قدرتمند در مورد اسپرینت

Sprint یکی از پنج رویداد Scrum است. در دوره های حرفه ای Scrum، این رویدادی است که مردم اغلب آن را فراموش می کنند زیرا این یک دوره هست که درون آن رویدادهای دیگر جا گرفته اند، نه لزوما رویدادی که شما به طور مشخص در تقویم برنامه ریزی کرده اید.

Sprint یکی از پنج رویداد Scrum است. در دوره های حرفه ای Scrum، این رویدادی است که مردم اغلب آن را فراموش می کنند زیرا این یک دوره هست که درون آن رویدادهای دیگر جا گرفته اند، نه لزوما رویدادی که شما به طور مشخص در تقویم برنامه ریزی کرده اید.

این رویداد فضا را برای همه کارهایی که لازم است انجام شود تا محصولی که به طور بالقوه قابل انتشار است در نظر گرفته است، و مدت زمان آن به یک ماه یا کمتر محدود می شود (یعنی Time Box). این رویداد با Sprint Planning شروع می شود و با Sprint Retrospective خاتمه می یابد. سپس Sprint بعدی بلافاصله شروع می شود.

با این حال ، Sprint قدرت بسیار زیادی در Scrum دارد. به همین دلیل است که Scrum Guideاسپرینت را “قلب Scrum” می نامد. بیایید نگاهی به 5 فاکتور قدرتمندی که Sprint برای تیم ها و سازمان ها ارائه می دهد بیندازیم.
شماره 1 – تمرکز
هدف از Sprint ایجاد ارزش بالقوه قابل عرضه برای سازمان است.

ارزش ارائه شده توسط هدف Sprint هدایت می شود ، که در طول Sprint تغییر نمی کند. برای اینکه می بایست تمرکز کنید.

اگر حتی یک روز در زمینه توسعه محصول کار کرده اید ، احتمالاً درک کرده اید که چقدر این محیط می تواند آشفته باشد. ایده های جدید و نیازهای تجاری جدید در حال ظهور است. اطلاعات جدیدی در مورد بازار و مشتریان در حال کشف است. و البته ، پیچیدگی کار واقعی که یک تیم انجام می دهد ، جریان مداوم یادگیری جدید و چالش های جدید را ایجاد می کند.

با داشتن این هدف واحد در هر Sprint ، تیم می تواند تمرکز خود را به این امر بازگرداند. آنها می توانند حواس پرتی های مربوط به این هدف را کنار بگذارند. آنها می توانند اطلاعات جدیدی را که کشف کرده اند، بدون از دست دادن تمرکز ، برنامه خود را تطبیق دهند.

این ما را به قابلیت پیش بینی می رساند. پیش بینی درمحیطی پیچیده.

شماره 2 – قابلیت پیش بینی
در حالی که یک تیم Scrum ممکن است نتواند محدوده خاص افزایش (یعنی ویژگی ها/ عملکردها) را تضمین کند ، تیمی که به خوبی از Scrum استفاده می کند ، در افزایش “انجام شده” در هر Sprint به قابلیت پیش بینی دست پیدا می کند.

اسپرینت ها دارای یک آهنگ ثابت هستند. این سرعت مداوم به تیم Scrum کمک می کند تا بفهمند در یک دوره زمانی چه چیزی را می توانند ارائه دهند. از آنجا که تیم Scrum این را درک می کند و به همکاری خود ادامه می دهد ، می تواند انتظارات تحویل را بهتر پیش بینی کند.

سلب مسئولیت: به یاد داشته باشید که کلمات “برآورد” و “پیش بینی” دلالت بر این دارد که هنوز پیچیدگی و عدم قطعیت وجود دارد و این برآوردها و پیش بینی ها کاملاً دقیق نخواهد بود. Sprint به ما کمک می کند قابلیت پیش بینی را در طول زمان بهینه کنیم.


شماره 3 – کنترل
سوالی که اغلب از من می پرسند این است که

طول دوره Sprint ما چقدر باید باشد؟ “

پاسخ من همیشه این است ،

هر چند وقت یکبار کسب و کار شما نیاز به تغییر جهت دارد؟ “

به خاطر داشته باشید که هدف Sprint در طول Sprint تغییر نمی کند. این باعث ایجاد ثبات برای تیم توسعه می شود تا بتواند کاری معنی دار انجام دهد (شماره 1 بالا را ببینید). بنابراین محرک واقعی طول یک اسپرینت این است که هر چند وقت یکبار کسب و کار نیاز به بررسی افزایش و تطبیق جهت، بر اساس اطلاعات جدید دارد.

این امر بدون ایجاد وضعیت ناپایدار برای تیم توسعه ، به کسب و کار کنترل می دهد.

علاوه بر این ، زمان بندی Sprint به کسب و کار شفافیت بیشتری نسبت به هزینه و برنامه زمان بندی می دهد. یک سازمان می تواند تعدادی از Sprint ها را تأمین مالی کند و ارزش آنها را در هر Sprint دریافت کند. این امر به تصمیم گیری آگاهانه درباره ادامه یا عدم سرمایه گذاری پول و سرمایه گذاری در آن کمک می کند. در نهایت ، این گونه است که شما می توانید خطر را در محیط های پیچیده کنترل کنید.

شماره 4 – آزادی
Sprint آزادی را ارائه می دهد. این ممکن است برای نقطه شماره 3 متناقض به نظر برسد ، اما اینطور نیست. و این زیبایی یک اسپرینت است.

تیم Scrum تمرکز خود را بر یک Sprint Goal و یک time-box دارد. این مرزها آزادی را برای خود سازماندهی موثر ، همکاری و آزمایش ایجاد می کند.

راه های زیادی برای نشان دادن ریسک در توسعه محصول وجود دارد. آیا چیز درستی می سازید؟ آیا آن چیز را درست می سازید؟ چه فرضیاتی ممکن است اشتباه باشد؟ چه چیزی ممکن است تغییر کند؟

تیم ها باید با انجام ، بازرسی و سازگاری در طول راه یاد بگیرند.
گاهی اوقات شکست وجود خواهد داشت. در واقع شکست بخشی از یادگیری است. سوال این است که این شکست تا چه اندازه تأثیر زیادی خواهد داشت. Sprint تأثیر خرابی را به Time-Box دوره Sprint محدود می کند.

این آزادی ما را به سمت فرصت سوق می دهد.

شماره 5 – فرصت

اسکرام چارچوبی برای کشف فرصت طلبانه است. به نقل از Ken Schwaber ، این به ما کمک می کند تا “تغییر را برای مزیت رقابتی مهار کنیم”. در نهایت ، Sprint های موفق مزایای چابکی کسب و کار را امکان پذیر می کند.

اسکرام هنر امکان پذیری است. این در مورد آماده بودن برای فرصت هایی است که در طول سفر توسعه محصول کشف می کنید.

این پست ترجمه مقاله ای با عنوان 5 نکته قدرتمند در مورد اسپرینت نوشته خانم Stephanie Ockerman می باشد.

چابک باشید

avatar

محمد حمیدی: بنیان‌گذار گروه مشاوره و آموزشی چابک شو؛ مربی تحول چابکی و مدرس دوره های آموزشی مدیریت پروژه چابک، اسکرام، کانبان و تحول چابکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.