امروز:27 July, 2024

بهترین ابزار برای توسعه نفوذ خود به عنوان مدیر پروژه

مدیریت ذینفعان برای مدیریت پروژه بسیار مهم است. و تأثیرگذاری بر دیگران برای مدیریت ذینفعان بسیار مهم است. برای تأثیرگذاری روی کاریزما یا قدرت موقعیتی حساب نکنید. مدیران مجرب پروژه از اطلاعات پروژه به عنوان ابزار تأثیرگذاری خود استفاده می کنند. در اینجا روش هایی وجود دارد که اطلاعات پروژه می تواند شما
را به یک تأثیرگذار متخصص تبدیل کند.

افراد را از برنامه پروژه مطلع کنید:
چند روز است که کسی نپرسیده است “پروژه کی انجام می شود؟” یا “چه زمانی به منابع من نیاز خواهید داشت؟” یا “آیا می توانیم برنامه را تغییر دهیم؟” برنامه تفصیلی پروژه به همه این سوالات پاسخ می دهد. اگر برنامه را تغییر دهید یا تاریخ دسترسی منابع مهم را تغییر دهید، می تواند تأثیر آن را بر کارهای مهم نشان دهد. اجازه دهید برنامه پروژه شما در مورد تأثیرگذاری بر ذینفعان کار سنگینی انجام دهد.

خطرات و هزینه ها را برطرف کنید:
ذینفعان، بدون فکر واکنش نشان می دهند، ممکن است تغییرات یا اقداماتی را درخواست کنند که دامنه را افزایش داده، بازرسی ها را کاهش داده یا زودتر انجام شود. خطرات و هزینه های احتمالی چنین اقداماتی – از قبل – را با گنجاندن آنها در ریسک، محدوده و برنامه های مدیریت هزینه برطرف کنید. به این ترتیب ، شما استدلال های آماده ای برای پایبندی به برنامه های مورد توافق دارید.

توافقات را برجسته کنید:
در موارد دیگر، ذینفعان بر اساس تصمیمات تجاری عاقلانه درخواست تغییر در برنامه ها را می کنند. توافقات درون این تصمیمات را نشان دهید. پیگیری سریع یک برنامه ریسک را افزایش می دهد. خرابی برنامه پروژه باعث افزایش هزینه می شود. ارائه توافقات قدرتمند است: شما یا تأثیر تغییرات را برجسته می کنید یا اگر تأثیر غیرقابل قبول تلقی می شود، بحث را پایان می دهید. در هر صورت ، ذینفعان با درک تأثیر تصمیمات خود به جلو حرکت می کنند.

استفاده از متخصصان فنی و با تجربه در پروژه:
تحویل پروژه با کمک متخصصان فنی ، برنامه ریزی پروژه شما را تقویت می کند. برای تأیید رویکرد خود از تأثیر تجربیات تیم خود استفاده کنید. اگر متخصص داخلی ندارید، با پیمانکاران یا سایر مدیران پروژه و تکنسین هایی که پروژه هایی مانند شما را تحویل داده اند تماس بگیرید. تجربه در دنیای واقعی توانایی شما را برای تأثیرگذاری بر سهامداران افزایش می دهد.

برگرفته از مقاله خانم Bonnie Biafore با عنوان

The top tool for developing your influence as a project manager

avatar

محمد حمیدی: بنیان‌گذار گروه مشاوره و آموزشی چابک شو؛ مربی تحول چابکی و مدرس دوره های آموزشی مدیریت پروژه چابک، اسکرام، کانبان و تحول چابکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.