امروز:27 July, 2024

ارائه یک تجربه: بکارگیری سیستم اطلاعات مدیریت پروژه بر پایه پردازش ابری

در این تجربه مدیریتی به بررسی ارائه یک راه‌کار جهت تسریع و بهبود فرآیند گردش اطلاعات مدارک مهندسی پروژه در احداث کارخانه گاز و گاز مایع واقع در غرب کارون خواهیم پرداخت. هدف از احداث این مجتمع تامین خوراك مجتمع هاي پتروشیمی بندر امام می باشد، گازهاي سبک و تصفیه شده نیز براي تامین گاز کشور به شبکه سراسري گاز ارسال می گردد. همچنین گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات کارخانه خواهد بود. در این تجربه مدیریتی استفاده کنندگان از سیستم اطلاعات مدیریت پروژه، ذینفعان مختلف پروژه اعم از کارفرما، مشاور کارفرما، پیمانکار عمومی (General Contractor) و شرکت های طراح و تولید کننده مدارک مهندسی پروژه می باشند. لذا می توان ادعا نمود برای نخستین بار در پروژه های کشور با تلفیق یک سیستم اطلاعات مدیریت پروژه با تکنولوژی های نوین IT (پردازش ابری) توانستیم یک راه‌کار مناسب جهت بهینه نمودن فرآیندها در بخش مهندسی و گردش مدراک پروژه ارائه دهیم. با این روش کلیه ذینفعان در لحظه و در هر مکان امکان دستیابی به اطلاعات پروژه را خواهند داشت. این مهم با حفظ بالاترین میزان امنیت از نقطه نظر حفظ اطلاعات و فایل ها با وجود یک پایگاه داده مشترک ایجاد شده است و کاربران قادرند در سریعترین زمان ممکن اطلاعات خود را بارگذاری و یا بازیابی نمایند.

این تجربه یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه در سال 1394 به عنوان تجربه برتر و شایسته تقدیر برگزیده شد.

این ارایه به بررسی تجربه راه اندازی سیستم اطلاعات مدیریت پروژه درسا در پروژه NGL 3200 خوزستان در بستر پردازش ابری (Cloud Computing) می‌پردازد.
در این تجربه تمام ذینفعان اصلی پروژه اعم از کارفرما (شرکت مهندسی و توسعه نفت)، مشاور کارفرما (شرکت EIED)، پیمانکار اصلی (قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء) و پیمانکاران مهندسی پروژه از سیستم در ابر مرکزی استفاده نموده‌اند.

ارایه آقای مهندس محمد حمیدی، مدیر کنترل کیفیت محصول شرکت درسا ( در سال های 1392 تا 1395 ) در یازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه،

avatar

محمد حمیدی: بنیان‌گذار گروه مشاوره و آموزشی چابک شو؛ مربی تحول چابکی و مدرس دوره های آموزشی مدیریت پروژه چابک، اسکرام، کانبان و تحول چابکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.