امروز:27 July, 2024

چگونه در آزمون PSM 2 قبول شدم

مدرک سطح دو اسکرام مستر حرفه ای، مدرکی بسیار معتبر در حوزه چابکی و اسکرام می باشد که از لحاظ دسته بندی Advance می باشد و به مراتب اخذ این مدرک سخت از مدارک سطح قبلی می باشد. 

سلام به همه علاقه مندان به دنیای چابکی

در این پست میخوام تجربیات خودم در خصوص قبلی در آزمون اسکرام مستر حرفه ای سطح دو رو خدمتتون بگم. مدرک سطح دو اسکرام مستر حرفه ای، مدرکی بسیار معتبر در حوزه چابکی و اسکرام می باشد که از لحاظ دسته بندی Advance می باشد و به مراتب اخذ این مدرک سخت از مدارک سطح قبلی می باشد.

مدرک سطح دو اسکرام مستر حرفه ای، مدرکی بسیار معتبر در حوزه چابکی و اسکرام می باشد که از لحاظ دسته بندی Advance می باشد و به مراتب اخذ این مدرک سخت از مدارک سطح قبلی می باشد.

اگر آزمون سطح یک رو ندادید و میخواید یک ضرب برید سراغ سطح دو و یا میخواید در خصوص سطح یک اطلاعات کسب کنید بهتون مطالعه پست مربوط به قبولی در آزمون سطح یک رو پیشنهاد میکنم (https://vrgl.ir/wH0es). اگه تجربه آزمون سطح یک رو دارید باید بهتون بگم که سطح دو خیلی متفاوت تر و سخت تر از سطح یک هستش. سوالات چند گزینه ای هست همچنان، ولی با این تفاوت که عموم سوالات موقعیتی هست و لذا سطح مطالعه و تجربه شما باید خیلی عمیق تر باشه. و بدونید در موقعیت های مختلف بهتر که از چه روشی استفاده کنید و یا چه تصمیمی رو اتخاذ کنید. سوالات عموما شبیه یک موقعیت واقعی هست و شما باید بتونید پاسخ مناسب رو انتخاب کنید.

پیشنهادات من برای موفقیت در این آزمون به شرح ذیل هست.

1- مطالعه لغت به لغت راهنمای اسکرام. راهنمای اسکرام رو باید به طور کامل درک کنید. یعنی بدونید که مفهوم هر جمله دقیقا چیه

2- تو ایران دوره آمادگی آزمون هنوز برای این سطح وجود نداره ولی میتونید از بین کسانی که در ایران قبول شدن یا خارج از کشور قبول شدند سوالات و ابهامات خودتون رو بپرسید.

3- مطالعه کتاب “The Nexus Guide”

4- مطالعه کتاب The NEXUS FRAMEWORK FOR SCALING SCRUM

5- مطالعه کتاب MASTERING PROFESSIONAL SCRUM

6- مطالعه مطالب لینک https://medium.com/the-liberators/scrum-mythbusters/home در مدیوم

7- مطالعه بخش Forum سایت Scrum.org در خصوص PSM 2

8- مطالعه راهنمای Scrum A Pocket Guide نوشته Gunther Varheyen

9- مطالعه راهنمای The 8 Stances of a Scrum Master

10 – قطعا فرض بر اینه که موارد لازم جهت مطالعه اسکرام مستر حرفه ای سطح یک رو خوندید لذا میتونید پست مرتبط به اون رو مطالعه کنید.

11- حالا میرسیم به تست زدن حرفه ای. زدن تستهای https://www.thescrummaster.co.uk/quizzes/professional-scrum-master-ii-psm-ii-practice-assessment/

برای شروع و پس از اون زدن تست های استاندارد. که میتونید خریداری کنید و بزنید. چون آزمون 250 دلار هست قاعدتا هزینه کردن برای خریدن بسته های تست مفید فایده خواهد بود. خصوصا اینکه شما باید 85 درصد تست ها رو درست بزنید. شاید بند دو هم بهتون کمک کنه برای رسیدن به بانک تست نفراتی که قبلا امتحان دادند.

12 این آزمون 30 تا سوال داره که باید در نود دقیقه از پس سوالاتش بر بیاید. امکان مرور سوالات رو دارید. این بخش رو مطالعه کنید تا کاملا متوجه آزمون بشید

https://www.scrum.org/professional-scrum-master-ii-certification#Details

13 در انتهای سرفصل های سوالات آزمون رو براتون آوردم که وقتی آزمون رو بدید موسسه به شما ایمیل میزنه و درصد شما رو در هر حوزه میگه. برای مطالعه نهایی میتونید بر اساس این سر فصل به بخش Resource سایت Scrum.org مراجعه کنید و مطالب تکمیلی رو بخونید.

Done, Coaching & Mentoring, Leadership Styles, Self-Organizing Teams, Organizational Design & Culture, Facilitation, Empiricism, Events, Stakeholders & Customers, Roles, Product Backlog, Management, Artifacts, Managing Technical Risk, Scrum Values

در انتها اگر قصد دارید در خصوص آزمون و یا مباحث چابکی و اسکرام سوالی بپرسید و یا علاقه مند بودید در مسیر چابکی یک مربی اختصاصی داشته باشید میتونید در لینکداین با من در ارتباط باشید. راه های ارتباطی با من در قسمت ارتباط با ما سایت برای علاقه مندان بارگذاری شده است.

چابک باشید.

اشتراک گذاری
avatar

محمد حمیدی: بنیان‌گذار گروه مشاوره و آموزشی چابک شو؛ مربی تحول چابکی و مدرس دوره های آموزشی مدیریت پروژه چابک، اسکرام، کانبان و تحول چابکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.